073-7580123

מספר מקשר הסבר

איך עובד דוד חשמל?

גוף חימום לדוד שמש

דוד חשמל הינו דוד אשר עובד בערך כמו קומקום שיש לכולנו בבית. הדוד החשמלי נשען על אנרגיית החשמל אשר מווסתת לאנרגיית חום שבתורה – מחממת את המים בדוד כולו. את הדוד החשמלי מתקינים בד"כ בבתים במקרים הבאים:

  • כאשר לא ניתן להתקין דוד שמש מכל סיבה שהיא (לרבות מיקום הדירה, או אי-יכולת העברת המים מהדוד של הדירה לחדר הרחצה)
  • כאשר יש צורך בחימום מים ייעודי בחורף (במקרה כזה, הדוד החשמלי יופעל רק בימים הקרים בהם לא יהיו מי חמים המתאימים לשימוש בני הבית).

אילו חלקים חשובים קיימים בדוד החשמל?

  • גוף חימום – גוף החימום הינו החלק אשר מחמם את המים, ובהתאם נמצא בתחתית הדוד. הסיבה למיקום זה, הוא שהמים החמים תמיד "שואפים" לעלות מעלה ולכן, יש תנועה מתמדת של מים בתוך הדוד לחימום כל המים באופן שווה. בניגוד לגופי חימום במכשירים אחרים, כדי לחמם את המים במהירות וביעילות, גוף החימום צריך להיות בעל שטח פנים גדול יחסי, ולכן פעמים רבות גוף החימום יהיה בצורת גליל או אפילו מעין ספירלה.
  • תרמוסטט – תרמוסטט הינו החלק האחראי על הפסקת החימום כאשר המים כבר חמים מספיק, או שכל המים התחממו. דוד ללא תרמוסטט דומה לקומקום סגור שלא
  • מפסיק לעבוד – ללא תרמוסטט תקין, הדוד כולו יכול להיהרס, או שפשוט המים יתחממו יתר על המידה, מה שמהווה סכנה למתרחצים.
    אולם, יש לציין שיש להקפיד גם על איכות דוד החשמל עמו, כלומר גוף הדוד שאמור להיות עמיד מפני נזקים למיניהם, בין אם מדובר על נזקים מקמור חיצוני לבית ובין אם מדובר על נזקים ממקור פנימי.

שאלות נפוצות

  • האם דוד חשמלי מבזבז חשמל?
    האמת שלא, בניגוד למה שאנשים רבים חושבים. דוד חשמלי הינו מכשיר יעיל ביותר וכאשר משתמשים בו ביעילות, הוא לא אמור להעלות את חשבון החשמל בצורה קיצונית.
  • כיצד משתמשים בדוד חשמלי ביעילות?
    ראשית, אם עברתם לבית חדש או שבדיוק התקנתם דוד חשמלי בבית, ערכו מעין ניסוי קטן ונסו להדליק את הדוד כל פעם לזמנים קצובים, ואם יש צורך עלו בזמן על מנת לגלות את כמות הזמן המושלם אשר נדרש לבני הבית. אין צורך להדליק מראש את הדוד לשעה או אפילו 40 דקות במקרים רבים.
    שנית, ערכו כמה חוקים בבית שיסייעו לכם לשמור על חשבון חשמל יציב וגם על הדוד – השתדלו להדליק את הדוד פעם אחת ביום או פעמיים ככל היותר.
  • האם דוד חשמלי יכול להיות ממוקם על הגג?
    ככלל כן, בייחוד כשמדובר בדוד משולב. אולם, אם אין צורך שהדוד ימוקם על הגג, חבל לשקול זאת מראש משום שככל עוד שהמרחק בין הדוד לברז המים ארוך יותר, כך יש סיכון גבוה יותר לבליה של הצנרת באופן כללי ולמעבר לא יעיל של חום המים.
  • ואם יש הכרח שהדוד ימוקם על הגג?
    קיימות דרכים יעילות להעברת מים חמים מהגג אל הבניין, אולם יש להקפיד על התקנתן ועל מחקר מקדים שיסייע לכם לבחור בטכניקת העברת המים היעילה ביותר לדירה. כאמור, עדיף להתקין דוד חשמלי קרוב ככל הניתן לברז עצמו.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק מופיע בדף צרו קשר

דילוג לתוכן