073-7580123

מספר מקשר הסבר

אין מים חמים בדוד שמש

התקנת דודי שמש על גגות רעפים

תקלות בדוד שמש יש לא מעט, וחלקן יכולות להיות קשות ומעצבנות. אין מים חמים מדוד שמש? דוד השמש מקצר את החשמל בבית כשאתם מדליקים את המפסק בחורף? יש מים חמים אך הם נגמרים מהר מידי או שאינם חמים כמו בעבר? אנו בשביט דודי שמש כאן כדי להסביר מדוע זה קורה ומה הפתרון.

המים לא חמים או שנגמרים מהר מידי

אם המים חמימים אך לא חמים, מה שיכול להיות נחמד ביום חם אך בוודאי לא בתקופת החורף, כנראה שיש בעיה. יכול להיות שפשוט לא הפעלתם את הדוד מספיק זמן אבל גם יכול להיות אחרת. אחרי שתשללו אפשרות זו, כדאי שתבדקו אפשרויות אחרות עליהן נפרט בהרחבה בהמשך.

סיבות ופתרונות מדוע הדוד לא מחמם

1. נזילה – זאת אחת הבעיות הנפוצות ביותר ויכול להיות שהיא זו שגורמת לכך שיש בעיות בחימום. המים החמים מגיעים אל דוד החשמל ישירות מהמיכל עצמו שבו כמובן בחלק התחתון נמצא גוף החימום, אך יכול להיות שהצנרת שמזרימה את המים הללו אל הברז נוזלת. אם מדובר בדוד שמש יכול להיות שהמערכת תסבול מבעיה דומה אך במצב כזה יכול להיות שהנזילה תהיה דווקא מהצנרת שבין קולט השמש אל הדוד. לכן חשוב לבדוק אותה יחד עם בדיקה נוספת שתבהיר מה הבעיה.

2. גוף החימום התקלקל – יכול להיות שגוף החימום עצמו לא תקין. אם מדובר בדוד חשמל להרי שהוא יצא מכלל פעולה ויש צורך להחליף את גוף החימום, או רק את התרמוסטט שגם הוא יכול להיות בעייתי. אם מדובר בדוד השמש יכול להיות שגוף החימום התקלקל אך קולט השמש עדיין יכול לחמם את המים ואז הבעיה תהיה בעיקר בחודשי החורף. כמו כן יש סיכוי שגוף החימום לא נהרס לחלוטין אלא פשוט פועל בצורה הרבה פחות טובה מה שפוגע במהירות של חימום המים.

3. הצטברות אבנית – לפעמים גוף החימום נהרס בגלל שהוא מחליד, כולל אלו שנמצאים בקומקום החשמלי שלכם או במכונת הטיגון שלכם. עם זאת יש בעיה הרבה יותר נפוצה והיא האבנית שמצטברת עליו. האבנית יכולה להיווצר בעיקר כאשר יש מים רותחים, מה שגורם ליונים לשקוע ולהצטבר בצורה של אבנים קטנות הלוא זוהי האבנית המוכרת שיש לנו גם בצנרות אחרות סתם כך בגלל נזקי הזמן.
כאשר יש אבנית רבה יש סיכוי טוב שהמים לא יחוממו כראוי כי גוף החימום יהיה מכוסה לגמרי ושטח הפנים שלו עם המים יקטן. אגב את בעיה זו יש לפתור על ידי ניקוי גוף החימום אך אם הוא הרוס ומלא באבנית כדאי לשקול את החלפתו.
שימו לב שלאו דווקא יש צורך להחליף את הפלאנג' כולו(כלומר גם את התרמוסטט), אלא להסתפק להחליף רק אותו.

כיצד אפשר לתקן את הדוד?

התיקון יכול להיות פשוט מאוד למרות שהבעיה תחילה תיראה לכם גדולה. במקרה הכי גרוע יהיה צורך להחליף את הדוד כי הוא מיושן מאוד והחלפה של חלק אחד לא בטוח תעזור. מצד שני רוב הבעיות יסתכמו בגוף חימום שדורש החלפה או אפילו רק ניקוי אבנית ובמקרה הכי פשוט, החלפה של צינור כי הוא נוזל.

נזילה מהצנרת בדוד השמש

דוד השמש הוא מתקן שמחובר גם למערכת החשמל וגם למערכת המים כאשר בעייתה נזילה כמובן קשורה למערכת המים. יש מספר צינורות בדוד השמש כאשר השניים הראשיים שבהם עוברים בין הקולט השמש למיכל הדוד, כאשר אחד מזרים מים לשני. הנזילה הנפוצה היא מהמיכל אל קולט השמש כאשר זה נגרם בגלל משקעי אבנית בתוך צנרת הקולט שגרמו לעליית הלחץ בצינור עד לפיצוצו. אפשר לזהות את הבעיה על ידי בדיקה של חשבון המים שעלה בפתאומיות או בדיקה ויזואלית על שטח הגג. הפתרון היחיד הוא סתימה של הפיצוץ או החלפת הצינור לצינור חדש ותקין.

למה דוד החשמל מקצר?

דוד חשמל מקצר הוא אחד הדברים המעצבנים ביותר שיש, בעיקר אם המחשב שלכם בדיוק היה באמצע תהליך או שכבתה לכם הטלוויזיה ברגע מותח. דוד השמש או דוד החשמל יכולים לקצר כאשר הבעיה היא או בגוף החימום או בתרמוסטט. קודם כל תוודאו שזה הדוד שבעייתי ולאחר מכן תנסו להבין מתי בדיוק מגיע הקצר: אם זה קורה מיד בהפעלה מדובר בבעיה בגוף החימום, אם מדובר על התרמוסטט הרי שהקצר יגיע רק כשהוא פועל, כלומר אחרי חימום של 15-20 דקות.

מה ההשלכות של הבעיות ולמי צריך לקרוא?

אם אין מים חמים ביום שמש או שאתם סובלים מכל מיני תקלות בדוד שמש, מומלץ לקרוא לטכנאי דודי שמש שיגיע לאבחן ולטפל בבעיה במהירות ובמיומנות. הוא יספק לכם אחריות על הבעיה כי אחת ההשלכות של הבעיה היא שהיא עלולה לחזור אם לא תטפלו בה בצורה יסודית. כמו כן הבעיות שצצות יכולות לגרום לחשבון מים גבוה, לעלויות חשמל גבוהות או לבלאי מוגבר של הדוד.

מטפלים במקצועיות ובמחיר משתלם!

כאשר תהיה תקלה כלשהי לדוגמה אם המים בדוד נגמרים מהר אנו נהיה שם לשירותכם לתיקון הכי מהיר ומקצועי שאפשר לקבל, המחירים שאנו מציעים עבור התיקון הם הכי משתלמים שיש ואתם מוזמנים לבדוק, להשוות ולחזור להתקשר אלינו כדי לקבל אותו! כל התיקונים מתבצעים באחריות מלאה ועם הסבר ללקוח על כל שלב ושלב. אז פנו אלינו עוד היום!

גוף חימום לדוד שמש

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק מופיע בדף צרו קשר

דילוג לתוכן